Tuesday, October 1, 2013

Vaksin(2): Tanya Pakar~Dr. Larry B. Palevsky


Pandangan Pakar Kesihatan Kanak – kanak dan Pakar Vaksin Mengenai Vaksin (dan mengapa ianya mendatangkan bahaya kepada anak anda)


#Jom ikuti kata-kata Dr Larry.
Dr. Larry B. Palevsky merupakan seorang pakar kanak - kanak terkenal , pensyarah dan penulis yang menggunakan pendekatan holistik dalam bidang kesihatan dan penyakit kanak - kanak.

“ Ketika saya di sekolah perubatan , saya diajar bahawa vaksin adalah selamat dan sangat berkesan , dan tidak ada sebab untuk percaya sebaliknya. Semua pengetahuan yang saya perolehi di sekolah perubatan adalah standard di mana – mana sekolah , pengajaran dan penulisan saintifik di serata Negara. Saya tidak mempunyai sebab untuk percaya bahawa ia adalah sebaliknya.


Saya telah mengamalkan perubatan dan vaksinasi selama ini dan percaya bahawa amalan saya selari dengan apa yang saya telah pelajari.
Tetapi , lama – kelamaan , saya selalu melihat, bahawa pengalaman saya selama ini, iaitu dalam penggunaan dan pembacaan tentang vaksin , dan mendengar pandangan ibu bapa mengenai vaksin, adalah sangat berbeza dengan apa yang saya pelajar dahulu.


..ia nya semakin jelas pada saya , kerana semakin saya membaca kajian – kajian , mendengar pandangan para ibu bapa dan berjumpa dengan pengamal – pengamal perubatan yang lain yang juga menyatakan kebimbangan bahawa vaksin tidak terbukti selamat atau berkesan sepenuhnya , berdasarkan penulisan saintifik yang boleh kita lihat hari ini.


…(dan) semakin jelas kelihatan, kajian saintifik yang diperlihatkan kepada kita sebenarnya , tidak direka untuk membuktikan dan menguji keselamatan dan keberkesanan vaksin.


Saya juga tertarik bahawa terdapat bahan – bahan (dalam vaksin) yang tidak diuji sepenuhnya , kumpulan (dalam kajian) untuk perbandingan tidak diuruskan dengan sepatutnya dan kesimpulan yang dibuat mengenai keselamatan dan keberkesanan vaksin tidak menepati standard saintifik yang diajar kepada saya semasa di sekolah perubatan.”

Adakah Benar Vaksin Ini “Penyelamat” Bagi Melawan Penyakit ?

Perubatan konvensional mengajar bahawa epidemic polio dan cacar(smallpox) telah lenyap disebabkan vaksin dan kebanyakan penyakit yang dihadapi di Amerika Syarikat telah dihapuskan melalui kuasa, kekuatan dan implementasi polisi vaksin.
Sementara itu , terdapat banyak kajian dalam penulisan perubatan yang menunjukkan bahawa ada banyak sebab yang menyebabkan penyakit – penyakit itu terhapus.



Sebagai contoh , satu artikel yang diterbitkan pada tahun 2000 di dalamPaediatrics Journal telah menerangkan bagaimana , sebelum Perang Dunia Kedua , kebanyakan penyakit berjangkit yang dihadapi oleh Amerika Syarikat seperti difteria, tetanus,polio, pertusis, demam campak, influenza, parapertusis , tuberculosis dan demam scarlet – kesemuanya telah berkurangan sebelum Perang Dunia Kedua dan SEBELUM terdapatnya antibiotic dan vaksinasi untuk merawat penyakit – penyakit ini.


Sebab – sebab pengurangan dalam tahap kejadian dan kematian dalam penyakit – penyakit ini adalah disebabkan oleh implementasi strategi kesihatan awam , termasuklah

Sumber air yang bersih
Keadaan hidup yang lebih baik
Kebersihan yang lebih baik
Nutrisi yang lebih baik
Terdapat banyak lagi contoh (lain).


Benarkah Kajian Keselamatan(Vaksin) Telah Dibuat?

Jadi, kenapa terdapat banyak perbezaan antara objektif para saintis dan pengamal perubatan yang bijak, berorientasikan sains berkenaan keselamatan dan keberkesanan vaksin?

-Dr. Palevsky berkata:


“saya rasa sekiranya anda bertanya kepada sahabat – sahabat saya dari mana mereka mendapat maklumat , mereka akan berkata ianya dari American Academy of Paediatrics, AMA , CDC dan jurnal – jurnal mereka.

Tetapi saya ingin mencabar mereka untuk membaca sendiri jurnal – jurnal berkaitan untuk melihat samada kajian saintifik dilakukan dengan cara yang sepatutnya menggunakan kumpulan kajian yang sesuai dan kumpulan kawalan (control group) yang sesuai.


Adakah bahan – bahan dalam vaksin telah dikaji sepenuhnya?


Adakah terdapat perbezaan antara didedahkan dengan virus, bacteria , logam berat atau toksin melalui udara, makanan, usus dan kulit anda, dibandingkan dengan disuntik ke dalam tubuh anda?


Adakah kita telah melihat apa yang akan berlaku kepada vaksin yang disuntik pada kanak – kanak? Adakah antibodi yang dihasilkan mencukupi untuk membekalkan perlindungan terhadap jangkitan penyakit?


Lebih banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan bahawa


Kajian tidak dilakukan secara menyeluruh
Penghasilan antibody bukan cara terakhir untuk melindungi tubuh anda
Terdapat perbezaan antara bagaimana (tubuh) kanak- kanak memproses bahan yang diterima melalui udara dan makanan dengan melalui suntikan
Terdapat partikel dalam vaksin yang boleh terkumpul dan menyebabkan kerosakan system immune badan
Terdapat partikel dalam vaksin yang akan menuju ke otak,dan
Terdapat DNA asing yang boleh masuk ke dalam tubuh anda(melalui vaksin)

Sumber: SINI

Sebenarnya...terlalu ramai doctor2 yang dah mengkaji & membongkar hal-hal berkaitan vaksin ni. Kita je perlu ambil tahu & kena RAJIN membaca.
Rupanya kalau klik OHUB group ni..makin risau sebab terlalu banyak bahayanya vaksin ni berbanding kebaikannya(rasanya takde kebaikan kot)..huhu




Nota ummi: Makin banyak ilmu, makin risau. Tapi keputusan vaksin ini adalah satu keputusan "Informed decision". Terpulang pada ibu bapa nak vaksinkan anak atau tak. Cuma kalau yang dah ade ilmu tu, buatlah keputusan yang baik demi anak-anak sebab yang terkena kesannya adalah mereka. 

Apa-apa pun vaksin terbaik untuk anak-anak adalah: DOA Ibubapanya..(^,^)
والله أعلم بالصواب

2 comments:

Ummu Muhammad said...

alhamdulillah mantop!!! muge Allah pelihara anak2 kite dan mereke yg tak berdose.. ;)

UmmiAbi said...

Mantop buat um juga..Secara xllangsung menyedarkn ummi wafas ni tntang bhyanya vaksin..hehe
Moga Ank2 kita dilindungi..Amin..Amin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...