Sunday, April 21, 2013

Abi beli "ball"



Barakallahu lakum.
Allahumma antassalaam waminkassalaam..wailaika ya'udussalam..fahaiyina Robbana bissalaam, waadhilnal jannata darussalaam, Tabarokta wata'alait, Ya zaljalali walikraam buat Wafa Sofea, "adik" wafa, abi, family UmmiAbi serta muslimin muslimat dirahmati Allah..Amin..

Robbi Habli minassolihin buat Wafa Sofea & "adik" Wafa..Amin..Amin..

Hi dear..
Kisah bola ini diceritakan oleh abi pada ummi:

Semalam masa abi & wafa jalan-jalan di Tesco Setia Alam, Wafa asyik tengok je booth orang jual mainan. Tapi dia diam je. Then dia nampak bola...terus cakap"ball" (Wafa tak pernah mintak mainan setakat ni,setakat tengok je).
Abi pun bawa dia ke booth tu. Wafa pegang je..Tak mintak pun. Pandai cairkan hati abi ye..hehe..

Abi: Wafa nak "ball"??
Wafa: ..........................(sambil pegang-pegang ball)
Abi:  Wafa ambillah...Wafa nak colour ape?Amik hijau nak..?Hijau cantik.. (Ehh..abi yg lebih..hehe)
Wafa: Yeay..ball...!!!

Balik tu, ummi perasan wafa tak lepas asyik berkepit dengan "ball" je. Bermulalah episod Makan,cari "ball"...tido, cari "ball"..hehe..So sweet sayang... macam musim FIFA..semuanya bola..*sigh*
Tido pun nak "ball"

Siap basuh..(padahal main dalam rumah je)
Nota ummi:
Tengok gaya Wafa, dia ni jenis menghargai apa2 barang yang diberi. Alhamdulillah.. Teruskan nilai murni itu ye sayang.. Setakat ni, semua barang mainan & puzzle takde pun hilang atau cacat/kurang. Selepas main, mesti simpan balik dalam box. Syukurlah...(^,^)

2 comments:

Ummu Muhammad said...

wahh ni yg jeles bb gurl nih!!! dah menunjukkan sikap kekakakan die..tahniah wafa solehah!! makcik kagum dgn sifat pengemas wafa!! senanglah ummi nnt ade keluar ;)

UmmiAbi said...

Alhamdulillah..so far tengok gaya "kakak" tu dah ada. Cuma manja dengan abi terlebih dari ummi. Sket2 nak abi..Buatkan susu pun kejut abi..hehe..Fuhh..lega ummi..heh*sigh*.
Moga Wafa & adik juga bertaut kasih seperti Muhammad & Abdullah.. (kne mintak tips dr UM ni..he)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...