Thursday, November 22, 2012

Dapat 8A SPM sebab nak tuntut hadiah


Barakallahu lakum. Hi dear...
Jom baca dialog seorang calon SPM dengan ustazahnya..:)

Pelajar : Ustazah,doakan saya ustazah,saya nak dapat 8A dalam SPM ni. Serius.
Ustazah:Ya,insyaAllah saya doakan.
Pelajar : Ustazah kata nak doakan,tapi ustazah tak mintak nama saya pun.
Ustazah :Ya,apa nama awak?
Pelajar : Adam, ustazah.

Ustazah : Kenapa awak macam beria-ia sangat ni?
Pelajar : Saya kena dapatkan 8A jugak,sebab saya nak tuntut hadiah dari mak saya.
Mak saya kata,kalau saya dapat 8A,saya boleh mintak apa saja. Mak saya tak tahu lagi apa saya nak.
Ustazah : Boleh ustazah tahu apa permintaan Adam?
Pelajar : Saya nak mak saya tutup aurat ustazah.

Ustazah terkejut dan terharu,lantas beliau mengangkat dua tangannya dan terus berdoa untuk si pelajar tadi. Allahu Rabbi..♥♥



Nota Ummi:
Ramai ibu bapa sekarang menghantar anak ke kelas agama, tapi diri sendiri tidak belajar agama... Moga muhasabah diri..
Kita nak anak berjaya dunia & akhirat, oleh itu kita kena cemerlang ke arah itu terlebih dahulu. Kitalah "role model" mereka. Jangan sampai mereka kecewa dengan kita kerana doa mereka juga diperlukan bila kita TIADA nanti....

5 comments:

nadia said...

http://www.nadiafarahida.com/2012/11/pemenang-sape-nak-fridge-magnet-bandung.html

UmmiAbi said...

Yeay..ummi menang ke nadia?Syukran..Dapat hadia dari bandung ye..hehe

nadia said...

ummi, haahhh. ;)
tahniah ummi. nanti nadia pos eh. :)

syiela said...

untung dia dapat anak camtu

UmmiAbi said...

Syiela:
Untungkan..?Inilah anak soleh/solehah yang akn mendoakan maknya bl maknya tiada nt..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...