Monday, October 8, 2012

Bau baby dari syurga

Barakallahu lakum.. Hi dear.. Semua orang mesti suka cium baby kan?Bau dia...SubhanAllah....xtahu nak cakap cmner...Best & tenang je..

Bau baby, memang sedap >,< Rupanya bau itu asalnya dari SYURGA :')

Sabda Rasulullah S.A.W. "Bau bayi itu (berasal) dari bau SYURGA " (Al-Jami'u Ash-Shagril. Hal 164)
Ni masa Wafa Sofea beberapa hari je...Masa ni bau sebelum mandi memang sedap..Rasa macam xnak bagi mandi je..hehehe,apela ummi ni..;)

Ni masa Wafa 4bulan kalau xsilap, suka sengih ja....Bau masa ni+bau susu ibu=sedap sgt2. Rasa nak gomol2 je..

Abi cakap: "Muka ada tenyummm.."

Tara...ni masa 10bulan,baru pandai duduk without support (sambil main POK AMAI2)
Masa ni bau baby masih kuat lagi...
Sampai Wafa Sofea umur nak masuk 2tahun ni,kadang2 ummi cium masih ada lagi sisa2 bau baby...cuma dia dah makan macam2, so macam2 bau bercampur..hehe.
Orang kata baby yang minum susu ibu bau baby dia lama..Hmmm,betul ke??Ye kot...:)
 

Masa Wafa Sofea masih bayi,memang ummiabi x lepaskan peluang untuk cium & peluk Wafa Sofea.. Abi lagilah,masa ummi berpantang kat umah maktok, setiap kali balik tengok ummi& wafa, abi mesti letak Wafa atas dada & tido sampai pagi..Bagi kat ummi bila Wafa nak menyusu je.. Abi cakap, Yela..masa ni je boleh peluk cium, nanti dia dah besar mesti dah rasa malu & taknak dekat abi dah...hehe,alolo..cian abi..;) Xpela...asalkan Wafa tahu yang abi dia amat sayangkan Wafa tau...So far, ummi tak pernah tengok abi marah Wafa...bagi abi, insan kecil & cilik macam Wafa sekarang ni(umur 1++tahun) tidak mumaiyiz lagi(tidak dapat bezakan baik& buruk). Apa yang penting adalah kasih sayang. Jika dia buat silap atau salahpun bukan salah dia sebab dia tak tahu apa2. Yang salah adalah kita kerana tidak menegur secara baik..:) InsyaALLAH...ummi harap anak ummi sentiasa menjadi anak yang solehah buat ummiabi sampai bila-bila..Amin..


Notaummi:
Rindu nak cium Wafa Sofea masa baru lahir...Harum sangat....Tunggu cium adiklah pulak ye..hehe.

13 comments:

Sue-Rya Qistina said...

saya suka bau baby. mmg harum semerbak je. xyah pakai bedak bagai. dh mmg semulajadi wangi kan. rindunya bau baby! hehehe

kechixx hussain said...

hehee...comel je bila wafa senyumm...x sabarnya nak bersalin;)

Izan Ishak said...

betul tu... k.izan pun suka sgt ngan bau baby. rasa nak gomol2 je cium bby tiap masa...

IntaNBerliaN said...

sy suke sgt bau baby... wangi yg amat... InsyaAllah jika takda pe2..bln dpn dapatlah bau adik alisha pulak :-)

UmmiAbi said...

Sue-Rya:
Bestkan bau baby...Lau rindu silalah tambah..hehehe

kechixx:
Dah due ke?Bestnyerr..Tahniah tau..:)

Ummi Izan:
Mesti K'izan sllu gomol Zayyan kan..?Bestnyerrr..hehe

IntanBerlian:
K'ina..bln dpn ke?Tahniah..Bestnyer..Mesti Alisha x sabar nk tgk adik..Nt update byk2 tau ttg adik Alisha..:)

Kaki Sembang said...

Comel anak2 umi..didik anak-anak umi semoga besar nanti menjadi penolong2 agama Allah..ameen

UmmiAbi said...

Kaki Sembang:
InsyaALLAH...Ameen:)

IntaNBerliaN said...

a'aa bulan depan.. seminggu after raya haji... kalua xda pe2.. InsyaAllah jika ikut due date 03/11 :-)

UmmiAbi said...

IntanBerlian:
Bestnye k'ina..InsyaALLAH..ummi doakan Moga Allah permudahkan urusan k'ina bersalin...Moga semuanya selamat & sihat..Amin..:)

Ummu Muhammad said...

haha..cepat2 ummi 4 d second!

UmmiAbi said...

UmmuMuhammad:
InsyaALLAH...on the way...;)

Anonymous said...

just nk gtau hadis tu hadis lemah... maksud syurga tu mgkin cuma bermaksud duniawi macam langkawi syurga membeli belah.. tapi apapun bau bayi mmg best n cute :)

UmmiAbi said...

Anon:
Lemah xpe...Hadis banyak termasuk dhoif & maudu'. Ia masih hadis cuma purawinya kita tak kenal & maybe ada dari syiah hasanah.
Cuma yang tak boleh diterima & haram diikut adalah hadis palsu..Wallahu'alam..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...