Sunday, September 30, 2012

Milidi

Barakallahu lakum.
 
Milidi?ape tu?sebelum ni pun ummi xtahu cmner milidi tu..abi je suka makan kalau balik kampung katanya..
Semalam balik KKB(Kuala Kubu Bharu) Wan(mak mertua ummi) bagi 1 packet milidi. Memang namanya milidi. Abi cakap lau nk makan ngan sup boleh, nak goreng pun boleh..
So, ummi buatkan wafa sofea milidi sup...Sedap gak..hehe. Nanti bila wan balik ganu lagi, bolehla order kan..?:)
tengok packet dia,memang nama milidi rupanya.. Mi dia pun macam btg lidi bentuknya..hehe


Bl rebus,macam spaghetti pun ade..


Ummi wat sup telur+brocolli je utk wafa sofea..


Alhamdulillah...Wafa cakap "Daaap", walaupun simple je..:)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ummi nak letak gambar wafa mamam, tapi keadaan wafa dah macam mandi sup pulak, terpaksa buka baju tinggalkan pampers je...(Malam tadi 2X ummi mop lantai...adehh...Xpela,penat hilang bila tgk wafa makan dengan seleranya..hehe)


5 comments:

Yana Aina said...

1stime dgr..tp mcm spegeti ^^

IntaNBerliaN said...

mmg sedap... dulu duk trg selalu gak mkn milidi ni, tp bila kat sini, xda plak jual milidi... selalu sy guna milidi utk buat mi rebus trg :-)

UmmiAbi said...

Yana Aina:
Ummi pun baru 1st time mencuba.. Lau spaghetti kita rasa pasta lain sket kan?tp milidi ni mcm mi kuning tu,rasa gandumnya..hehe

UmmiAbi said...

K'ina:
Yeke?k'ina mesti sllu makan kan?Nt ummi nak godek resepi mi rebus trgganu kat blog k'ina ye...:)

Izan Ishak said...

cam best je milidi ni ummi. pestime juga tgk ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...