Monday, July 23, 2012

Dr. Wafa Sofea



Barakallahu lakum.
Semalam Wafa Sofea sakit perut.. Ummi ambil stetoskop(stethoscope) & dengar kat perut dak tecik ni.. Memang ada banyak bunyi angin. Cian diaa...
Tula...macam-macam dimakannya..Babysitter pun cakap semalam,Wafa makan sampai kembung perut.
Then, ummi pun letak minyak Yu Yee. Dah ok, mintak nak makan biskut..Aik, boleh isi lagi??Layan jelaa....
Stetoskop tu ummi nak simpan, tapi Wafa nak main...bagi jela,ummi letak kat leher dia...
Tengok Wafa leka makan biskut(stetoskop tergantung2 kat leher, xnak buka),
ummi pun wat kerja kat dapur..
Ummi dengar senyap je kat depan....jenguk jap..


Ooo...budak sakit perut dah jadi doctor...Amin...
Hehe...yang tak tahan dia letak stetoskop pun kat perut bear..Bear sakit perut jugak..haha

Hehe...budak tecik ni memang cepat belajar. Apa yang kita buat, dalam beberapa saat mesti dia pun nak buat.. Alhamdulillah....itu pun anugerah ALLAH..:)
Maybe Wafa x faham apa fungsi stetoskop...tapi dia faham cara menggunakanya. That's learning process..Wafa's tot...hehe.


Nota ummi:
Buat anakanda Wafa Sofea...Ummiabi tidak akan memaksa apa jua bidang yang Wafa akan ceburi nanti, tetapi menyokong & tetap memberi sokongan.. Yang pasti, buatlah yang terbaik dalam bidang yang Wafa ingin terokai sekaligus menjadikannya karier yang HALAL. Apa pun, mesti ingat ALLAH..kerana perancangan ALLAH adalah yang terbaik.. Ingat pesan abi...Kita nak kejar ilmu dunia boleh,tapi jadikan ilmu akhirat no.1...Kita nak kaya boleh, tapi jadilah orang kaya yang bertaqwa..:)
Alhamdulillah, abi masih meneruskan pengajian..InsyaALLAH,tahun depan kita boleh ke majlis konvokesyen abi...Doakan abi dapat memegang pHD pula nanti ye..:)
Ummi???Hehe..InsyaALLAH...ummi dah register, abi cakap kalau tahun depan wafa takde "adik" lagi, ummi bolehla meneruskan pengajian...hehe..InsyaALLAH..perancangan ALLAH kan lebih baik...Moga ALLAH kabulkan permintaan & impian kami sekeluarga...Amin..Amin..Amin..

2 comments:

IntaNBerliaN said...

+InsyaAllah... mana tahu besar2 nnati moga wafa betoi2 jadi doc.. :-)

UmmiAbi said...

Amin..Amin..Amin..
InsyaALLAH~mana tahu kan...Perancangan Allah tetapkan Wafa jadi doc. UmmiAbi doakan yang terbaik buat wafa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...