Tuesday, March 20, 2012

Wafa Sofea makan bertatasusila..;)

Barakallahu lakum.
Hi dear...ummi pernah story dulu Wafa suka makan sendiri sekarang kan..?Sejak dia turn 1 ni memang suka berlagak nak wat sendiri semua. Berlagak comel & independant ye.. Ummi pun senang hati.. Itu salah satu mind development. Yang ummi suka tengok wafa makan ni adalah sebab bila kita bagi biskut/roti, dia tak terus sumbat biskut/roti tu tau.. Dia akan cubit roti tu & makan sikit-sikit. Ummiabi tak pernah lak ajar, tapi spontan dia akan cubit roti tu. Kalau suap kat mulut pun, wafa akan suap sikit-sikit, kalau TERbanyak, dia sendiri akan luahkan semula. So, kebarangkalian untuk wafa tercekik amatlah kurang & ummiabi tak risau sangat. Tapi, camner pun kita tetap kena guide & awasi ketika anak-anak makan..

Jom layan wafa tengah makan..

Tengoklah tu, pandainyer sayang ummiabi ni.. Kalau besar sangat, dia akan luahkan.. Ummi akan letak pinggan plastik kat depan dia. Kalau dia nak luah or letak balik makanan dia, dia akan letak dalam pinggan.. Tapi kalau xde pinggan, ummi kenalah kutip..hehe

Hehe..yang ni pulak baru lepas mandi. Of course lapar kan..? Siap joget2 lagi dapat makan..;)

Nota ummi: Maaflah ye kualiti video HP cap "itik" ummi ni kurang memuaskan...Doakan ummi dapat bli HP baru ye..hehe

2 comments:

My Family So Sweet said...

hahahaah...kelakar laaa tgk wafa joget.

UmmiAbi said...

Hehe...klakar kan?
Tapi baru ummi prasan....wafa suap pakai tangan kirilah pulak. Maybe sbb tangan kanan pegang roti tu kot..
Kena balik ajar tangan kanan ni..;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...