Thursday, January 26, 2012

Sebut nama ALLAH lagi baik..malah terbaekkk

Barakallahu lakum.
Hmm..seringkali ummi dengar ungkapan tersasul OMG(oh my god), Oh mak kau/cow, n mcam-macam lagi. De yang kuar benda tak elok..huhu.malah..ada yang menyebut perkataan Islamic/Allah tapi tidak kena pada tempat dan situasinya. Ummi pernah dengar seorang makcik ni terdengar berita kemalangan tapi dia secara spontan menyebut MasyaALLAH. Bukan ke masyaALLAH digunakan apabila kita dapat atau nampak benda yang indah? Sepatutnya sebutlah Innalillah.. Dalam drama/filem pun banyak ummi perasan diorang sebut perkara yang sama. Kita kan Islam, setiap apa yang kita keluarkan samaada perkataan atau perbuatan mencerminkan Islam.. Ummi nak kongsi sket perkataan yang baik setiapkali kita melakukan sesuatu samaada spontan, dalam kawalan atau di luar kawalan kita. Moga lepas ni takdelah dengar-dengar umat Islam berperibadi rendah..huhu. Untuk peringatan ummi juga..Wallahu'alam..

1 comment:

nUr aDiLa said...

hehe..utk peringatan sy bersama jgk..^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...